Jeśli chcesz zrobić karierę, na pewno zdajesz sobie sprawę z konieczności ciągłego nabywania wiedzy i umiejętności. Każde stanowisko, z jakim przyjdzie ci się mierzyć, wymaga odmiennych kompetencji. Są też takie umiejętności, które przydadzą się w każdym miejscu. Te uniwersalne zdolności nazywamy „miękkimi”. Przykładowe kompetencje miękkie to zarządzanie czasem, samo motywacja, asertywność, autoprezentacja czy delegowanie zadań. Sukcesywne ich nabywanie i doskonalenie pozwala inaczej podchodzić do obowiązków służbowych, a w dłuższej perspektywie awansować.

Co możemy zrobić, aby pracowało nam się efektywniej?

Każdy trener personalny powtarza, że kompetencje miękkie można budować w każdej chwili swojego życia. Nawet będąc w domu, wszyscy mamy możliwość realizowania delegowania zadań, ćwiczenia technik perswazji czy rozwijania cech przywódczych. Rodzina też może być naszym zespołem. Oto kilka pomysłów, jak w prosty sposób rozwijać umiejętności interpersonalne w zespole:

Organizuj szkolenia miękkie – w zależności od potrzeb, możesz zdecydować się między innymi na szkolenia językowe, sprzedażowe, negocjacyjne czy asertywności.

Webinaria – jeśli pracujesz w większej firmie, warto rozważyć organizację wydarzeń szkoleniowych realizowanych w wirtualnym pokoju. Zaletą tego rozwiązania jest maksymalne zintensyfikowanie interakcji między członkami zespołu.

Case study – to bardziej praktyczne podejście do zdobywania umiejętności. Dzięki case study każdy pracownik będzie mógł w praktyce wykształcić u siebie umiejętność rozwiązywania problemów zawodowych.

Coaching – indywidualna forma rozwoju pracownika. Coaching polega na wyznaczaniu określonych celów, które służą osiągnięciu konkretnego, mierzalnego sukcesu zawodowego.

Wyjazdy integracyjne – to idealna forma otwarcia pracowników na siebie i integracji zespołowej. Na wyjeździe integracyjnych możemy poznać inną stronę naszych pracowników.

Strefa relaksu – coraz częściej stosowane rozwiązanie. Polega na zorganizowaniu w pracy przestrzeni do wspólnego spędzania czasu przez pracowników. Strefa relaksu zazwyczaj wyposażona jest w wygodną kanapę, ekspres do kawy czy sprzęty do grania (bilard, tenis stołowy itd.)