Coraz więcej pracodawców decyduje się na organizację firmowych imprez integracyjnych. Dobre relacje pomiędzy pracownikami pozytywnie wpływają na atmosferę pracy w firmie. Co więcej, taka impreza może pomóc nawiązać im przyjaźnie, które wyjdą poza biuro. To również skuteczny sposób na budowanie więzi pomiędzy pracownikiem a pracodawcą. Jak zorganizować taką imprezę, żeby była skuteczna i przynosiła dobre skutki? Oto kilka porad.

Wybór miejsca

Imprezy integracyjne z założenia powinny odbywać się poza miejscem pracy. Możemy zdecydować się też na wyjazd poza miasto, gdzie nasi pracownicy nie będą się czuli rozproszeni przez obowiązki. To również ciekawa okazja, żeby poznać się od zupełnie nowej strony. Wyjazd na łono natury stwarza mniej zobowiązującą atmosferę do spędzania czasu. Nawet zwykła zmiana stroju z eleganckiej garsonki na sportowy dres jest w stanie dużo zmienić w zachowaniu człowieka. Istnieje wiele ośrodków, które specjalizują się w tego rodzaju imprezach, więc nie powinniśmy mieć problemu ze znalezieniem odpowiedniego. Możemy zarówno wybrać opcję z noclegiem i zorganizować wieczorną imprezę przy ognisku, jak i zdecydować się na opcję jednodniową z wieczornym powrotem do miejsca zamieszkania.

Gry zespołowe

Dobrym pomysłem jest organizacja aktywności, które wymagają współpracy pomiędzy pracownikami. Stwórzmy jednak mniej oczywiste drużyny i zbudujmy je z pracowników z różnych działów, którzy na co dzień nie mają okazji blisko ze sobą współpracować. Może się okazać, że niektórzy odkryją w sobie nowe umiejętności związane z pracą w grupie. Możemy postawić zarówno na gry sportowe, takie jak piłka nożna czy siatkówka, ale to sprawdzi się tylko pod warunkiem, że nasi pracownicy mają dobrą kondycję. Lepszym pomysłem jest wybór gier strategicznych, wymagających planowania i podziału obowiązków, jak podchody czy różnego rodzaju gry terenowe. Są firmy, które zajmują się profesjonalnie organizacją takich aktywności dla klientów.